Sidor

söndag 30 december 2007

nr 7 Söndag den 30 december

Fortfarande tycks klcokan på loggen gå fel. Nu när jag börjar skriva har kvart i fem ekot precis börjat. Idag är det -9 grader och natten tiull idag kom det c:a 1 dm nysnö. I morse var jag ute och föste ihop lite snö, så pass att jag får fram bilen. Nu var det så att det var jättehalt under nysnön, så det bar sig inte bättre än att jag simmade omkring ute på "vebacken". Det var nära att jag skulle se tre stjärnor, men det gick bra denna gång. Mycket folk i rörelse på byn idag när jag var på affärn och handlade. Igår var jag nästan ensam på affärn. Kl 15:30 kom traktorn förbi och röjde upp på gårdsplanen. Föreningsadministrativ håller jag på att skriva verksamhetsberättelse för Länsnykterhetsförbundet. Det har trots allt blivit en hel del uträttat under 2007. Detta trots, att landstinget inte ansåg att vi skall uppbära några anslag för att informera kring droger eller på andra sätt jobba drogpreventivt.
Nu skall jag vittja mailboex och se om det kommit någon post av intresse, annars fortsätter jag väl och filar på någon informations skrift av ngt slag.

Lev väl.
I morgon nyårsfton påstås det bli kallare och mera snö. I vart fall skall jag gå i kyrkan och sedan titta på då det skjuts lite raketer och årets Rossönbo utnämns.
God fortsättning på 2007.

1 kommentar:

Rusan sa...

Hej
Koppla av från föreningsadministrationen och sköt om dig Tur att du kunde komma upp från vedbacken