Sidor

fredag 31 oktober 2008

No 33 31 oktober 2008

Shiit, Timrå föll med 0-4 mot Modo i går. MODO var det klart starkaste laget, men fick fem ut visningar på sig. 6000 åskådare i E-on arena. Det var andra gången i världshistorien som jag var på en ishockey match, Det är kul att titta på allt som händer i hallen, publiken, stämningen för att inte förringa de hejaklackar som försöker göra sitt bästa för att få publiken i fas med spelarna. Nu är det strax allhelgona afton. Graven är vinterrustad och ljus tända. Skall gå i kyrkan i morgon då de läser upp namnen på de avlidna det senaste året i Bodum kyrka, där i min mor ingår. Efter akten skall vi bjuda hem min hustomte och hans hustru på kaffe. Det är verkligen härligt att ha en som ser efter huset när man är på resande fot.
På nyheterna har man under dagen rapporterat hur snön vräkt ned på många platser i landet och trafiken skördat offer. Här i Rossön är det ingen snö och -4 grader just nu. Har under eftermiddagen suttit med vår tidning Ratta Ren nr 4 08. Just nu är det 22 sidor, men några till skall det bli före deadline den 15 nov. Tidningen utkommer till alla medlemmar i julveckan, så man måste nog ge någon form av julbudskap också.
Nä, nu skall jag dra ur kontakten och ta mig en tupplur så man är trevlig i morgon bitti.
Ha det artut.

Inga kommentarer: