Sidor

söndag 25 oktober 2009

Nr 54 25 oktober 2009

Har just sett ett program på TV2 om mat i låda, fem kortfilmer från runt om i landet. Från Rossön fanns bl.a. Margot Landgren med och lagade älggryta med lokala råvaror. Tänk vilken god mat det blir med hemlagat. Det som fick mig att skrika rakt ut, var när de mäter upp maten på våg, och det var 10 gr förmycket rotmos i plastlådan så de tar tillbaka en klick. Nämen va f´an är det de håller på med. Nog har det väl gått för långt om en matportion måste väga exakt.

I övrigt har jag vinterställt källaren hemma i Rossön så nu kan kylan komma. Snön lyser vit på gräsmattan så jag slapp kratta löv i alla fall. Men annars är det som vanligt i Rossön, med olika aktiviteter i kyrkan, på bion o.s.v.
Kommande vecka är sista veckan som jag åker till Essingen. Från 1 2 november opererar jag på hemma plan. Ett antal helger framöver kommer jag driva valberednings kurs för våra medlemsföreningar.

Har också anslutit mig till Facebook, men det kommer bara en massa förslag till vänner. Detta känns meningslöst. Jag har redan de vänner jag vill ha. Jag vill finna diskussionsforum på Facebook där det diskuteras samhällsfrågor.

Lev väl

Inga kommentarer: