Sidor

onsdag 4 augusti 2010

No 119 4 augusti 2010




Åter i Balders Hage


Efter en intensiv vecka på Hotell Södra Berget med Tempel Riddarnas Generalkonvent är jag nu tillbaka på ranchen för återhämtning. 500 Tempel Riddare och Tempelbyggare med respektive. Det var otroligt roligt och mycket positivt att få träffa så många människor samtidigt. Att stå på scenen och blicka ut över folkhavet vid välkomstsamkvämet eller vid banketten på lördagkvällen var maffigt.


Särskilt roligt var att Anna Lönneborg och Helena Andersson erhöll stipendium ur Tempelriddarnas 100 år fond. Grattis.



I Rossön grävs det för fjärrvärme så det ligger jordhögar här och var. Idag var Näsvägen helt avstängd då ett rör skulle läggas ned under vägen. Ikväll är det Bingo på Folkets Hus. På fredag skall Cittran in på årlig undersökning för att se om den är körduglig. I förebyggande syfte så gjorde jag en liten motortvätt idag. I morgon är det nog dags att frissera häcken. Inget arbete som jag längtar till. Men samtidigt skall jag planetera några granplantor som om några år får utgöra en ny häck mot vägen. Ikväll lägger jag sista tangenterna i vår regionala tidning Ratta Ren.
Nu gäller det att njuta av de sista dagarna på semestern. Uppehålls väder ännu.
Lev väl










Inga kommentarer: