Sidor

måndag 7 mars 2011

No 165 7 mars 2011

Dagen före internationella kvinnodagen
Snön smälter, men ännu är det mycket snö eller is på trottoarer och busshållplatser. Det är en mardröm varje morgon när vattnet frysit till is och man skall försöka gå på dessa snea trottoarer Trotts att det varit en vägskrapa som skrapat så har man inte tagit längst mot kanten så trottoaren lutar ut mot vägbanan. Kör man omkull så halkar man under bussen. Ajj det gör ont.
Snart får jag tillbaka min bil så fängelsevistelsen är över. I helgen hyrde jag en såndär 329 kronors bil på Statoil. En Ford KA. Men hela vägljudet var inne i bilen då man kör 90 km/h. tacka vet jag stora välmadrasserade bilar.
I morrn drar jag väg till Östersund med morgontåget. Det är nog lugnt på tåget då det är sportlov just nu.
Häromdagen skottades Västhagens fotbollsplan ren från snö. Nu är ungarna där och spelar fotboll. Kul för dem, men taskigt för oss fotgängare i Stan. Tänk att det är viktigare med fotboll än med benbrott.

Inga kommentarer: