Sidor

lördag 22 december 2012

251 22 dec Nu har jag sett tomten!

Det är minst 50 år sedan jag träffade tomten. Men idag kl 16:30 klappade det på dörren och in kom en liten tomte i tidstypisk klädsel för en tomtenisse. Vadmalsklädsel, bjällra hade han i bältet, och laddern på fötter´n. Det var en riktigt tomte.
När jag försökte få reda på varifrån tomten kom., så fick jag bara svaret, från Bölesberget. I och för sig så är det fullt möjligt att han kommer från Bölesberget för det är ett mytomspunnet trollskogsområde. Efter en stund visade det sig att tomten antagligen övervintrat på Ön. I klappen fanns en skruv. Vem har skruvat hos mig i år?
´n´Maltes snick :-)
Det var överraskande och kul. Tack Malte.
- 20 i går natt ikväll är det -16 f.n. Snön faller försiktigt ute på planen, lampan lyser så fint och i spisen sprakar sommarens granar som nu är lämpliga vedbitar.
Tyvärr är det för mycket QRM på kortvågen, så det har hittills inte blivit något QSO.
73 de 3KDY



Inga kommentarer: