Sidor

måndag 31 oktober 2016

Måndag 31 oktober 2016

Snövarning säger SMHI och utfärdar en klass 2 varning. Vi får väl se hur det ser ut i morgon bitti.

I vart fall måste jag kräkas lite över möbelvaruhuset med insexnyckeln.
I fredags skulle min kollega köpa ett skrivbord till jobbet, så jag utfärdade en rekvisition för skrivbordet + utkörning. Men se min kollega kom hem utan skrivbord. Min förening är inte betrodd att skicka pappersrekvisitioner. Det skall ansökas via nätet. Nu växer hornen ut.
Idag tog jag mod till mig och besökte varuhuset med insexnyckeln som tillbehör. O vart skall jag gå för att få hjälp? En trappa upp finns fyra personal som hänger över en terminal.
-Jag skall köpa ett skrivbord 128.229.65 och vill ha hemkörning. Efter en kort stund vaknar försäljaren till och tar fram produkten i sin dator. Hen meddelade att det är J-pack som kör ut  15 - 19 på vardagar. (Insexnyckeln har inte ens egen utkörning numera) Mera horn som växer ut. Utkörningen kostar 400 kr och då levereras varan utanför dörren på trottoaren. För att få den inburen kostar det ytterligare 359 kronor. (Mera horn växer ut). OK jag får dokument av Hen och tänkte försöka betala i kortterminalen, men se det går inte. Hen, varsågod betala i utgångskassan. Nu börjar en vandring runt, runt i kringelkrokar i varuhuset. (Fantastisk så långt man kan gå på 2000 m2) Dethär blir veckans motion. Väl framme vid kassan så är det kö, för någon framför har förköpt sig och måste lämna tillbaka och backa i kassaapparaten. Det är inte lätt att veva baklänges. Efter 12 minuter kommer jag fram till kassörskan och får betala 5.000 kr för ett höj och sänkbart skrivbord. (Ännu mera horn har växt ut) Säkert är jag inte trevlig mot personalen. Det är då själva den att det skall behöva ta en hel timma för att få betala ett skrivbord.
Nu  får vi se om J pack levererar utanför dörren i morgon eftermiddag.

Den 1 november är det över hela landet en minnesstund för alla de personer som avlidit p.g.a. droger.
I Sundsvall blir det fackeltåg kl 17:00 och ljuständning på torget kl 17:45 därefter samling på Elimkyrkan för kaffe och samtalsstund med Malin Larsson socialnämndens ordförande.

Inga kommentarer: