Sidor

lördag 24 december 2016

Julafton 2016

Äntligen har vi fått lite snö i natt. 4-5 cm och -3 grader. I kustbandet regnar det och trafiken har stora problem. Man kan säga att ordningen är någorlunda återställd, vad gäller väder.


Under hösten har vi haft ett fantastiskt norrsken (Aurora) men det stör radiotrafiken på kortvågen, så det blir inte så mycket radioköra som jag hoppats inför julledigheten. Men det blir väl mer social verksamhet kan jag tro.


Idag basuneras det ut i SVT att mysbrasor är dödliga.
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/luftfororeningar-fran-mysbrasor-skordar-liv 
Jag förstår inte hur det kan komma sig att inte fler avled på 20 - 50 talet då i princip hela Sverige hade vedeldning.
Jag måste vara en stor bov idag, då jag varje dag eldar med björk och granved. Och hur många på glesbygden gör inte det eller med pellets.


I morgon bitti är det julotta och om en vecka är det nyårsfirande utan för Kupan/banken med utseende av årets Rossöbo, välkommen till nyfödda och inflyttade.  Hurra.


God Jul

Inga kommentarer: