Sidor

lördag 11 februari 2017

Lördag 11 februari 2017

Skall vi börja med vädret?
Konstigt. igår var det - 23 när jag passerade Gimårasten mellan Bräcke och Gällö, på väg till Östersund för att hjälpa Kjerstin med cirkelledarutbildning. På vägen hem var det något varmare. I morse då jag drog iväg till Hallstaberget i Sollefteå var det - 15. Nu är det - 9 i Sundsvall och på måndag skall det töa igen spår SMHI. Det blir nog halt på vägarna kommande vecka.
Måste erkänna att igår gjorde jag ett sälsim som Anja Persson brukar göra då hon vunnit en slalomtävling.  Fast nu har jag inte vunnit någon slalomtävling, möjligen ett störtlopp. Det var inte bättre än att jag i god ordning klev på en osandad isfläck på Präsgatan/Hamngatan och vips låg jag där simmande för att komma upp. Men fästet var för dåligt för skorna var lite mera plastlikt i sulan, så.... Som ur var kom tre killar av utländsk härkomst till undsättning och resolut lyfte på mig på rät köl. Dessutom tyckte de synd om mig, så de stöttade med de 400 meter jag har kvar till NBV lokalen och dessutom tog sig tid att ta med min pirra med en massa  kartonger.  Tack grabbar, Tyvärr vet jag inte vad de heter, men tack i alla fall.
Idag var jag på Hallstaberget i Sollefteå för att tillsammans med Ann-Christine genomföra CLU I för ledare från Strömsund, Sollefteå, Kramfors och Örnsköldsviksområdet. 16 vetgiriga ledare var på plats. Flera av dem är volontärer som har ASYL verksamhet. En bra dag. Nu väl hemkommen skall täcket få värma mig, för i torsdags drabbades jag av värk och trötthet och feber. Så rehabilitering är på g.


Alltid vackert från Hallstaberget. Några provade skidbacken.

Hur som helst så stöttar jag ockupanterna för att bevara Sollefteå sjukhus.
Lev väl /MD

Inga kommentarer: