Sidor

söndag 29 april 2018

Jag förstår inte

Läser just en insändare i Allehanda.se om att införa ett seniorabonnemang för äldre som inte har dator, surfplatta eller mobiltelefon. En 90 årig medborgare kräver papperstidning.
Det gör jag också. Förstår inte hur man skall ha en surfplatta på frukostbordet och brödsmulorna ramlar ned i tangentbordet.
Karin Näslund på Allehanda skriver att det kostar så mycket med tidning och utbäring. Varför kostar det mera idag än för fem år sedan?


Samma sak gäller snöröjning. Kommunens budget överskrids med miljoner. Men då vill jag påstå att de är dåliga på att göra budget.


Jag kräver att Allehanda redovisar i rena kronor vad papperstidningen och distributionen kostar.
Likaså varför kommunen underbudgetterar snöröjning då man ändå vet att det varje vinter snöar :-)
Redovisa kalla fakta så jag förstår.


Nu kan inte Servanet gräva ned fiber till Rossön och Backe för pengarna är slut? Men redovisa vad de används till så jag förstår.


Det var allt för nu.


Trevlig Valborg

1 kommentar:

gunillalskog sa...


Skickar du dessa krav till kommun och Allehanda?