Sidor

fredag 11 maj 2018

Ledig dag med förhinder

Torsdag 10 juni började med Gökotta på MHF lokalen i Wiiforsen. Gunilla läste ur "Tidlöst" och Guy spelade på sin spilopipa. Dagen avslutas med att Zaedi och Gunilla servera alkoholfritt i samband med #drogkampen och Annika Winhagens underhållning på Murberget i Härnösand. Väl hemkommen till Rossön noterar jag att snön i princip är borta. Fredag = Klämdag som skall användas till trädgårdsarbete. Men så kom det regn emellan. Kanske inte så dumt för det blev lite inomhusarbete i stället.
Dagens middag blev kyckling med potatis och god sås inköpt på #Rossöns lunch servering. Då jag normalt inte är någon fan av kyckling måste jag erkänna att "Janken" har gjort en väldigt god middag idag. Det gör han säkert andra dagar också. Det är fantastiskt att vi har en lunchrestaurang i Rossön. Så är du påväg genom byn, ta ett Pitstop vid skolan mitt i byn.


Det negativa i brevlådan var att #ServaNet meddelat att pengarna inte räcker till för fortsatt utbyggnad av fibernätet i kommunen.
Min radiokompis Håkan i Klimpfjäll fick fibernät hösten 2017. Men det kanske finns mera pengar i Vilhelmina kommun eller anser det viktigt att glesbygden skall leva.


Nu övergår jag till att bevaka radion på 3725 resp 3766 KHz.   73

Inga kommentarer: