Sidor

lördag 29 maj 2010

No 101 lö 29 maj 2010

Hej igen,
nu var det några dagar sedan jag visade mig på bloggen. Men det kanske varit en händelserik vecka....
I vart fall har jag äntligen fått en ny bärbar dator (igår) efter den som någon annan behövde den 11 maj. Snart har jag återställt det mesta som bara försvann ut genom dörren den där natten mellan 10 och 11 maj. Lätt irriterad är man nog, men får hoppas att datorn kom i väldresserade händer...
Idag var jag och Zaedi och hälsade på vår konstnär Sif Andersson som hade vernissageStöde Form. Hennes målningar är abstrakta och kan föreställa vad som hellst. Träffade också i samma veva blivande cirkelledare till hösten.

Gräset växer
På eftermiddagen var jag ut till MHF stugan i Viinoret för att klippa gräset första gången i år. Någon som var i stugan för 14 dagar sedan hade glömt att stänga värmen, så nu har det kostat energi i onödan.... På tal om energi, så hade vi en intressant föreläsning i tisdags på Folkets Park, om vilken miljöbil som är bäst.
Det är givetvis ingen som kan svara på det, endast du själv, för det handlar om vad du prioriterar. MHFs chefsredaktör för motorföraren gjorde ett väldigt bra föredragande. Här kan det nog bli lite aktiviteter till hösten. Kul att M klubben i Sundsvall också kom.

Karneval
I morgon är det karneval i Ljustadalen så jag har gjort lite affischer till det, och fryst ned lite klampar så vi kan hålla drickan som vi skall servera i morgon, kall. (Föreningen Fruktdrycker finns med på ett hörn). Annars är det NBV och Junis som har arrangemanget.

Kratta löv
Hade egentligen tänkt vara ledig i fredags och passa på att kratta löv hemma i Rossön, men av olika anledningar blev det nu inte så. Dels var det @ *! och dels regnade det så då har jag ändå inte kunnat vara ute och kratta. Får försöka ta ledigt någon annan dag i veckan för att anse lite hemma så det ser bra ut till midsommar. På fredag blir det en sväng till Stockholm för att träffa MHFs valberedning. På söndag är det nationaldagsfirande och vi har ett bord på Storgatan i Sudnsvall, och samtidigt har vi Tango på Hotell Knaust. I Timrå på Vivstavavs kapellet är Carin och Gun med olika aktiviteter. Och så skall Kingen uppträda, attans nu missar jag honom. Men dröm har varit att få Kingen att spela i Rossön vid någon av våra allsångskvällar. Men det lär nog dröja ett tag när min manager inte finns längre.

Du som nu löst detta, ha en bra dag, för det har jag.

PS. det är dags att sätta båten i sjön, så den får svälla och bli tät.

Inga kommentarer: