Sidor

torsdag 10 februari 2011

No 160 fyrtioförsta dagen 2011

SNÖ
Nu har det börjat snö igen. Ikväll har jag varit på Lf 946 Jarlaborgs årsmöte i Delje, väster om Töva terminalen. På väg dit var det 1 dm nysnö som hade drivit. Vägen till lokalen är en enskild väg där plogen kommer efter behag. Det gick bra på väg dit. Efter två och en halv timmar årsmöte begav vi oss hem. Då hade alla spår försvunnit. Som tur var så kan jag höja upp bilen några cm, så sakta men säkert tuggar jag fram 2 km mot E14 i Vattjom. Flera ggr hade jag dikeskänning, men tack vara låg hastighet kunde jag styra upp på vägbanan igen. Drevsnö upp på halva dörren. Lyckades ta mig över järnvägskorsningen men där satt jag fast i en driva. Svooop sa det och så sög snön fast bilen. Trots att jag höjde upp den, satt jag som i skruvstäd. Ut med spaden och försöka skotta framför under och bakom. Men fast sitter jag. Hjulen spinner så fint utan att bilen rör sig en mm. Lade under gummimattor, men de förvann i raketfart under bilen. Till slut kom en skoterkille och styrde på så jag kom loss. Men då hade plogbilen lagt upp en vall från E14 in till Vattjomvägen. Ut och skotta en halv meter drevsnö. Över hela fältet från Töva terminalen kom ett snöväder som frös fast i håret. Efter tre verser ur tredje Mosebok kom vi ut på E14. Ingen plogning där hellre bara en massa spår. I rondellen i Bergsåker var det snorhalt så jag håll på att köra igenom den. Bergsgatan, Fridhemsgatan oplogad. Snödriva på Fridhemsgatan som skall passeras för att komma fram till mitt garage. På fjärde försöker tuggade jag mig upp och fram mot garaget. @@ Snöröjningen har fortfarande inte passerat på Fridhemsgatan trotts att klockan är 23 strax. Hur ser det ut i morgon bitti?

Så säger kommunen; snöar det? så lustig, men det struntar vi i för vi har slut budget...

SKRIK Vem har kontakt med vädergudarna?

Ivarje fall så fick jag sitta ordförande vid kvällens möte. Något positivt i alla fall.
Ha det artut

Inga kommentarer: