Sidor

måndag 15 augusti 2011

No 186 Måndag den 15 augusti 2011

Denna dagen är ett liv
så sade farbro Melker i Saltkråkan. Visst kan man säga så. Denna dagen är lite annorlunda än övriga årsdagar. Visserligen har jag inte översaltat fisken som farbro Melker. Men mina bensinräkningar från sommarens vederfärder var saltade. Blåste just iväg 20.000 spänn i bensin faktura. Usch så man kan slösa. Men och andra sidan har jag njutit av sommarens alla dagar. Fem regnskvättar under juni och juli. Två av dessa var med lite mullrande åska. Har suttit under min korkgran och njutit hela sommaren. Måndag den 15 augusti blev också lite speciell, något som inte händer varje dag eller månad. inte Bingolotto, Statens premieobligationer, triss eller något sådant, även om det skulle vara tacksamt tills taket på Stationsvägen skall läggas om. Men det blir en senare tidsfråga, eller nästa år sa´n Malte snickarn på byn.
nu tog det slut på skrivlusten. Återkommer när det slutat regna så jag kan sitta ute under korkgranen :-)
Besök gärna http://algon.wordpress.com där får du alltid en ny lektion i Rossöiska.

73 de SM3KDY

Inga kommentarer: