Sidor

måndag 1 juli 2013

272 Stön nu brakar det loss... andra halvåret 2013 har börjat :-(

Nä jag menar inte åskan, även om det ligger i luften efter denna enormt soliga lördag - måndag. 27 grader visade termometern i Ramsele, Nu kl 20.30 är det fortfarande 20,5 grader i skuggan i Rossön, så det kanske blir en korvgrillning i kväll. Jag installerade batteriet i Forden och den startade på andra försöket, då den fått lite bensin i förgasaren efter att den stått sedan i september i fjol. Härligt att åka omkring i en Ford Granada från 1978.
Vad var det jag menade i rubriken? Jo när jag skulle kliva på Bussen på Sundsvalls bsstn i morse så stod inte 331;an där den brukar stå nedanför Navet. Nä nu har Gatufesteländet snott ytan dels P-platserna framför bsstn och platserna för långfärdsbussarna. Nu har man tömt fisktorget och där står nu alla bussar. Jag blir så stönig att Gatu Festen lägger rabarber på en massa gatuytor. Gesten börjar på onsdag men redan förra veckan var flera gator avstängda.

På tal om rabarber så växer några plantor som vi skaffade på markanden i Backe i början av maj snyggt och prydligt i trädgårdslandet. Under korkgranen har jag i alla fall lugn och ro och slipper oljudet från GF och kan köra ett och annat QSO på 3766 Khz.

Mae höres

Inga kommentarer: