Sidor

söndag 7 februari 2016

söndag 7 februari 2016

Har tillbringat veckoslutet i Umeå med NBV förbundskonferens. Snöslask, snöskulpturer tvärhalt på gatorna m.m.

Nu måste jag kräkas igen. Då jag klev på SJ snabbtåg 567 Umeå - Stockholm upplyste konduktören hurtigt i högtalarsystemet att på detta tåg kan man inte köpa biljett. Hänvisar till att kliva av eller använda SJ appen.
O jag blir så stönig på alla dessa appar hit och dit. Tillråga på allt har SJ dragit in biljettförsäljningen på SJ centralen i Sundsvall. Men va fa--- skall man kunna köpa hederlig pappers biljett. Till nyligen har jag alltid printat ut en såndär pappersbiljet i 150 gr papperskvalitet. Men konduktörerna har slutat med klipptången och använder i stället en kulspetspenna och bockar av biljetten.
Förut kunde man spåra vem konduktören var, då varje tång hade ett eget ID nummer. Numera måste man använda E-biljett. Men nog är det väl självaste den att att man inte kan köpa biljett på SJ tåget. än så länge kan man köpa på Norrtåg men det är väl en tidsfråga det också.  
Nu ser jag fram emot en ny vecka med en massa arbete bland ettor och nollor.

Må så grankott  (vem sade så?)

Inga kommentarer: