Sidor

torsdag 14 juli 2016

Nu har det kommit

Onsdag 09:41 fick jag svar från Post Nord

"Hej,
tack för ditt mail. Först vill vi beklaga att svarstiden är längre än normalt. Vi arbetar med att korta ner svarstiderna och att kunna erbjuda en snabbare service framöver.

Du har givetvis rätt. Jag har tagit detta vidare till berört brevbärarkontor, så att de får prata med brevlådetömmarna om detta.

 Med vänlig hälsning

Niclas"

Det tog en hel vecka  så när som på 8 timmar för Post Nord att svara trots att de skriver på sidan att ambitionen är att svara inom 24 timmar.
Vi får vi se vad som händer och när.

Nästa tistel måste jag nog dela ut till Telia som inte haft någon mobiltäckning efter åskvädret i går onsdag vid 16 tiden. Ett milt åskväder, men det verkar som att "Bölesmasten" inte klarade det lilla åskvädret. Idag efter kl 13 var mobiltelefonen och mobila bredbandet åter i bruk. Har detta varit i en stad så har det varit uppror, men ute på landsbygden så är det prio fjorton d.v.s. det blir när går en tur mot norrväst. Usch.
Det är bra att ha kortvågen till hands, för den fungerar så snart jag har ett tolvvolts batteri.

I morgon fredag ser jag fram emot kams och Mildred Björkmans tavelutställning på hembygdsgården.

På lördag är det motorfest i Junsele.

Inga kommentarer: