Sidor

söndag 16 juli 2017

Nu är det goretex som gäller söndag 16 juli 2017

Nu är det bara lite för mycket, det måste torka lite i naturen.
Men jag noterar att den väderprognos som lämnades av SVT på lördagskvällen var väldigt säker.
De spådde att det skulle börja regna runt 08 tiden i fjälltrakterna. Men verkligheten var en timma sen. Det var bra prognos.  Men tyvärr blev det för mycket av regnet så det pågår ännu kl 22.


Igår var det fina bilar i Ramsele.








































Bäverloppet 2011  bild Allehanda.se



Bäverloppet gick av stapeln i Rossön med 325 startande. Bravo.


Ikväll var det tjockt på 3766. En massa Contest och andra stationer som kör med slutsteg och sprider ohyra omkring sig. Det råder lite av djungelns lag på bandet nu. Jag fick inte QSO med SM2OO, men väl ett repeater QSO med SM3PXG.



Skärmdump av fq bandet

Dagens fortsatta tistel;
Jag blir så irriterad på regeringens handläggning av Transportstyrelsefallet. De har känt till i minst två år och inte gjort något. SKANDAL. Men skadan är ändå redan skedd. Nog måste något huvud snart rulla.
Visserligen finns jag med porträtt på nätet, men att det skall kopplas ihop med andra data kring min person.
T.ex. finns uppgifter om broars konstruktion, bilars bepansring, LOMIS rutter för penningtransporter, alternativa vägar om en massa andra livsviktiga uppgifter

SKÄMS





Inga kommentarer: