Sidor

onsdag 2 augusti 2017

En ny onsdag 2 augusti 2017

Nu har åskan gjort sitt intåg på byn. Både tisdag och onsdag har den låtit höra av sig. Det har varit ett väldigt knastrande i radion. Men närmast i Jansjö som den slagit ned. Annars genom Lövberga -Hoting -Dorotea och över mot Skellefteå. Det är enkelt att se åsknedslagen i real tid på www.lightningmaps.org/ eller på smhi.se  radar/blixt.
Nåväl, vedhögen har legat still några dagar vilket kommer att straffa sig... Dock har jag nu beställt nya fönster till huset som skall monteras i oktober. Usch ett hål i plånboken, men bättre energiekonomi framöver. Så drömmen om en fackverksmast (versatover) på tomten har blivit skrinlagda.
I vart fal var vi ute på MS Ådalen III på lördagkvällen, Härnösand - Norafjärden - Högakustenbron och åter. Vi var ett gäng på 33 pers som åt gott och hade en mycket fin resa på Ångermanälven. På lördagen gick vi "under jord" på Hemsön. En fin tur på 1½ timma. Allt är bevarat och skall så vara i 350 år framåt. Jag minns som i går när jag själv gjorde vpl 1976 i Storå Berget. Vi hade i alla fall tur med värdet vilket gjorde hela gruppen glad. (Från Falun -> Östersund -> Piteå)


I går kväll hade jag tagit ut min radio till trädgårdsmobil. Få se hur denna kväll yttrar sig med temperatur och solsken. Så kanske det blir ytterligare trädgårdsmobil QSO.  -73

Inga kommentarer: