Sidor

fredag 2 november 2018

Oj Oj en hel månad har passerat

Vad har jag gjort på 30 dagar?
En massa bilåkande har det blivit, kanske inte bra för miljön, men väl för mitt psyke.

Nu dagens tistel, Var in på Swedbank för att åtgärda bankdosan som gått i baklås. Kassa damen börjar med att fråga om jag fått ett frågebrev hem till bostaden. NEJ. "Får jag ställa några frågor?"
JA (mitt psyke börjar på att arbeta under frågorna gång). Vad skall banken veta om jag har konton i annan bank, om jag har utlandsverksamhet o.s.v.  Ja du vet bankerna vill veta om jag tvättar pengar. Det är då själva tusan att småsparare skall redogöra för vad man tjänar och hur pengarna kommer in på kontot. Men de stora skattesmitarna, t.ex. Danske Bank, Swedbank och Nordea som är inblandad i en härva. 
Tillslut fick jag en ny bankdosa, kassörskan påstod att batteriet var slut. Men inte då, Swedbank hade spärrar dosan eftersom jag inte skickat in uppgifter kring aktuell penningtvätt.
Tusan var alla är nyfikna.  Man får nog övergå till kontanter framöver.

Jag har brutit avtalet med Servanet då de inte kunnat leverera bredband i Rossön som var tänkt. Nu skall vi prova med Telia, får se om det blir bättre då. Kan man hoppas att det ligger en kabel i jorden till midsommar? Nähä inte då.

Första snön kom och gick i veckan. Var till Bräcke i tisdags och onsdags på regionens kulturting och E14 var snuskigt hal på Jämtgaveln. Vi kröp fram i 80 km/h. Vart tog röjningsfordonen vägen ? Överraskad av att det kommer snö??

Nu bör det av mot världens centrum, Rossön, för att minnas de som under året lämnat jordelivet. I år kan man inte sätta några ljus på kyrkogården eftersom den är raserad då den håller på att moderniseras, eller vad det kan heta då det skall bli en ny kyrkogård 2019.

Idag den 2 november är det regn och slask i Sundsvall. Diselpriset åker upp och ned på macken. En hel krona upp och ned. Hur kan  världsmarknaden vara så skakig?

Ha en god allhelgona
Bildresultat för allhelgona bilder

Inga kommentarer: