Sidor

torsdag 18 april 2019

Skärtorsdag 2019

Vilket härligt väder vi haft idag.

Igår var jag in på ICA i Ramsele och skulle köpa mjölk. Fann 2 liters platsflaska 2,8 - 3,1% med handtag. Väl hemma sitter jag och läser att mjölken kommer från Skånebönder.
Nämen nog är det lite konstigt att transportera mjölken från Skåne till Ramsele?

Det finns mjölkbönder på betydligt närmare håll. Den finns på flera butiker i Sundsvall, Ica, Coop m.fl. Mjölken kommer från Solberg Lantbruk i Njurunda och är jättegod. Den uppfyller inte fetthalten för gammeldags mjölk 3,5% men nästan och är jättegod. Jag hoppas att ICA Ramsele förkortar transporterna för mjölken.

I övrigt så har våren gjort sin entré men det går trögt att få snösmältningen i full fart.
Från mitt radiofönster ser jag hur skatorna arbetar intensivt att samla byggmaterial till sommarens lyxboende. 
Nu väntar en helg med radioprat med radiokompisarna. Absolut inga måsten, så det finns fina möjligheter att inta horisontalpolariserat läge.

Glad Påsk

Inga kommentarer: