Sidor

lördag 31 augusti 2019

Sommarplåga 2019

Det finns två sånger som jag retar mig så otroligt mycket på.
1.Du hade sidenband i håret
Ett vilset solsken dansa på din kind
Du var det vackraste i våren
Du var det vackraste i våren
Du sa nu blåser det på månen
En stilla bris, en sunnanvind
Du var det vackraste i våren
Du var det vackraste i våren
Dessa har spelats minst 4 ggr/dag i sommar.  Spelas det för att artisterna skall få bra stimpengar.
Nu vill jag kräkas....

Till dagens övning på FT 8 så hade jag otur att inte lyckas "skaka tass" med en station från Färöarna.
Det är konstiga konditioner idag. I morse hörde jag ingen på kl 09 ringen. På 13 ringen körde jag SM3LQI i Nyland, samt SM2OKD i Holmsund med 5 8. Men helt plötsligt försvann de och SM2HDF hördes svagt från Kalvträsk. En konstig QSB. 

73

Inga kommentarer: