Sidor

måndag 23 december 2019

Dopp i grytan

Smaskens idag blev det dopp i grytan och saffranspannkaka till middag. Sitter nu och funderar vad som är rätt eller fel, vädret.
- 2 grader och inget snöfall. Härligt så tillvida att det går mindre ved till spisen och mindre el till värmen. Och det blir inte så djup tjäle då det inte är så kallt. Tur det då snötäcket är så litet endast runt 1,5 dm.  Men men, det är snart jul och då lägrar sig julefriden. I går var jag och såg Karl-Bertil Jonssons  julafton, på vår bio i Rossön en sändning från Scala i Stockholm. Biljettpriset på Scala var runt 700 kr + resa. Här i Rossön får vi sitta i sköna biofåtöljer, lyssna till ett mycket bra ljud och fina skådespelare. Kan det bli bättre? och för endast 150 kr. TACK bio Valhall Folkets Hus i Rossön.

Nu har vi kommit igång med grannsamverkan i Rossön så min kompis TjuvTjalle som snyger omkring kommer snart fastna i andra element.

Nåväl, ingen fara mina vänner. Det är min kompis i Kovland utanför Sundsvall som smyger omkring
så jag håller kollen på hen.


Rossö tomten från Bölesberget tillönskar alla läsare en
God Jul och Gott Nytt 2020

Inga kommentarer: