Sidor

måndag 20 juli 2020

20 juli 2020 Dokumentär

Jag gillar Epa traktor ungdomar, men i dokumentären tycker jag att att det spårat ur. ÖL, prata i telefon, inte säkerhetsbälte (kanske det inte är lagstadgat), svarttaxi? Se filmen och ge gärna feedback.

Musikfestivalen "Midnight Light Festival" anlitar sju tjejer för att skjutsa festivalens artister i sina epa-traktorer. Under två ljumma sommarnätter får vi en inblick i sju unga tjejers liv, tankar, kultur och drömmar i Norrlands inland. Det blir ungdom, drömmar och motorer i Vilhelmina kommun.







2 kommentarer:

Anonym sa...

Hölle Mats!
Vi är för gämmal...
Ungdomen av idag gör som dom vill!

Du har naturligtvis rätt Mats, man får aldrig skämta om trafiksäkerheten och dess betydelse. J
ag själv såg en ung man efteråt, han körde rattonykter en julhelg och voltade med bilen, blev dessvärre hjärnskadad.
Då jag fick se honom efteråt av en tillfällighet, på rehab, min faster var där på rehab för sin reumatism, grabben gick i korridoren och bara skrek med stöd av två vårdare.
Han var en ung, levnadsglad person före denna julhelg och så drack han alkohol och det blev en tragedi inte bara för honom utan för hela familjen...

Mor Elsa

gunillalskog sa...


Har sett den och vet inte vad man ska säga Jo det blev öl för mycket och måste erkänna att jag inte tänkte på säkerhetsbälten. samtidigt lärde sig tjejerna mycket om motorer och jag är fascinerad över deras högsta dröm att bli lastbilschaufför. Trodde de hade andra drömmar som t ex förskollärare. Där fick mina fördomar sig en åthutning.
G