Sidor

onsdag 11 november 2020

Ny ICA handlare i Rossön

 


             Ny ICA handlare i Rossön   (Nordsverige 10 nov 20)


Josefin Inderdal är full av entusiasm över att ha en egen ICA-butik i Rossön där även maken Markus arbetar numera. Foto: SVEN LINDBLOM

Josefin Inderdal är ny ICA-handlare i byn

– Det här är ännu roligare än vad jag vågat hoppats på, säger Rossöns nya ICA-handlare Josefin Inderdal, 28, med glädje och entusiasm.
– Jag kommer från Jormvattnet ovanför Gäddede och har allt sedan jag började stå i butiker drömt om att ha en egen butik. Och nu är det verklighet!

ROSSÖN · Published nov 10, 2020 at 06:15

Hon har anställt maken Markus Inderdal i butiken och tillsammans har de sonen Henning på ett år och nio månader.

De har köpt ett hus i samhället och är inställda på att stanna.

– Jag ser möjligheter till utveckling här i Rossön, säger hon och fortsätter.

– Trots att jag i flera år längtat efter en egen butik har jag inte varit beredd att ta över var som helst. Jag vill gärna stanna i Jämtland. Men jag vet också att Rossön ligger i Ångermanland och att vi alla också är ångermanlänningar.

Josefin Inderdal säger att hon fått en bra start trots coronan under de månader hon drivit butiken.

– Jag känner inte alla än, men enligt vad jag kan se verkar köptroheten mot den egna butiken vara stor. Jag kommer att göra allt jag kan för att infria förväntningarna. Jag har stått i ICA-butiker i framförallt Östersund under hela mitt vuxna liv och vet vad jag gett mig in på, konstaterar Rossöns nya ICA-handlare som känner att hon landat på rätt ställe och trivs.

Inga kommentarer: