Sidor

lördag 2 oktober 2021

Lördag den 2 oktober 21 dagen efter att vi kan träffas lite enklare

 Hej, har varit tyst ett tag, men det beror på att lösenorden försvinner för mig, Och jag har lyckats skaffa en blog site till :.-.( 

Men väl så regnar det lite och är allmänt surt ute. Inne är det tort och skönt. 

Backe HC har fått toppbetyg av mig igen. Trevlig personal, tillmötesgående och flexibla. De kan till och med köra över sin lunchrast. Det bästa är att vi har två kompetenta läkare som finns på BHC hela tiden,
Bara semester kan skilja dem från HC.

Lördag den 11 sept var första gången som jag besökte Sundsvall på 2 år. Men jisses vad de krånglar till vägarna genom stan, men det blir säker bra då de kommit till målsnöret i Mångsbordarna... eller vart nu snöret dras första söndagen i mars 2022.

Livet i Rossön flyter på. ICA har renoverat affären med nya kyldiskar och hyllor. Starkt av Jossan att satsa så ordentligt. 

Byn lever vidare och Berti I jobbar med BedandBreakfast på Hällnäset.

Zpyke har återupptagit grävningen av fiber, men trafikverket sätter stopp längs väg 346 ??  Men till jul skall det nog vara klart.

Den 9 oktober är det skördemarknad på Rest Flottaren och då finns ortens grönsaker till besådande och till försäljning för de som önskar köpa. 

Vi har två potatisodlare här i Rossön och båda kommer antagligen finnas på plats.

Om en stund skall jag gå och köra "13-ringen" på 3725 kHz med SM2OO, SM2OKD, SM3LQI, SM2HTI och några till.

Slut för nu  73


Backe HC är bäst






Inga kommentarer: