Sidor

lördag 1 mars 2008

No 15 1 mars 2008

Erkänner att jag varit lat ett tag. Sitter nu hemma i Rossön och har några minuter över till ett inlägg. I Sundsvall är det mycket lite snö mest bara is men i Rossön är det tillräckligt med snö, som en normal vinter. Dock visar termometern +3 grader på lördag em. Har följt uppdrag granskning på TV angående illegal arbetskraft. Man blir mållös. Vad händer i övrigt? Jo min kussin ringde och frågade om jag levde? Det måste inikera på att jag lever ett ananymt liv i förhållande till min släkt. Får försöka bättra på den delen. Annars har de senaste veckorna gått åt att fundera på hur man skall kunna byta till en nyare bil. Min Audi A6 -95 med 35 tusen mil håller på att gjort sitt. Men bilfirmorna bjuder så dåligt för den. Var på Careta i Timrå förra lördagen där man hade 5 års jubileum och sänkte priset på en del bilar. En Toyota Avensis 07 med 1.600 mil för 179.000 var inte helt fel, men som vanligt var jag för sen, för på bilrutan stod det SÅLD. Nesligt. För speja efter andra bilar framöver. Den mesta tiden går nu åt till att skriva verksamhetsberättelser och andra rapporter för jobbet. Kul, men inte när inspirationen tar slut. På måndag skall jag träffa personalen i Västerbotten, på onsdag skall vi vara på en jobbmässa på Gärde i Sundsvall. På lördag sitter jag ordförande på Afasiföreningens årsmöte. Söndag skall jag lyssna på Lars Svedberg som presenterar sin senaste bok, "folkbildning i folkrörelsen" en studie vad studiecirkeln, biblioteket, föreläsningen haft för betydelse för folkrörelsens framväxt i början på 1900 -talet. Men varför ärt det inte så idag?. Östersund, Strömsund, Sundsvall och Sollefteå. Snart är det påsk och då får man förhoppningsvis några sovmornar. Men man skall inte klaga, för det kunde varit värre..

Ha det artut till nästa gång.

Inga kommentarer: