Sidor

onsdag 30 juli 2008

No 28 Arbetsiver morgonen onsdag den 30 juli 2008

Nu är snart semestern avklarad för denna gång. Usch vad tiden går fort. Igår var vi ute på ranchen med våra vänner Tord och Barbro. En härlig eftermiddag där vi satt i skuggan för att inte "brinna upp". Men jag såg helt plötsligt en massa granar som borde sågas med för att torka och kapas upp till ved nästa år. Kom hem och kom på att jag borde hänga upp några gardiner, börja måla skåpluckorna, åka upp till Hoting för att köpa vindrutetorkare till bilen, fylla på olja i bilmotorn för den indikerar minimum, fara upp till Åre en sväng, vara till Vilhelmina för att göra lite arbetsbyte. Usch.
Ingenting tycks hända ute i vida världen, för Tidningen Ångermanland var väldigt tunn idag. Inget reportage från någon aktivitet i västra. Annars är det mysigt att sitta ute under korkgranen med en kopp kaffe och konsumera nyheterna från Ångermanland.
Ja, det var allsång uppe i Lesjön i går kväll, men det har inte hunnit komma in i avisen ännu.
På söndag har SK3RMX, SK3YQ Repeatersällskapet Västra sitt årsmöte på Tåsjöberget. Det blir kul att träffa de andra radioamatörerna i området. Vanligtvis träffas vi via radion, men det är roligt att se SM3JCG, SM3BIU m.fl. live.

Min dator har krånglat senaste dygnet, när jag skall skapa nytt brev så hänger sig outlook. Mycket irriterande när man dagligen har ett tiotal mail som skall behandlas.

nu måste jag nog göra något handfast, Adjö.

Inga kommentarer: