Sidor

torsdag 28 augusti 2008

No 30 28 augusti 2008

Sitter på NBVs Skellefteå kontor så här på kvällskröken. Har varit på Umeå kontoret idag och på Västerbottens läns bildningsförbunds stylsemöte. I morse då jag var på vär från Sundsvall - Umeå, möttes jag av ett hiskeligt regnande över Skuleskogen. Vindrutetorkarna han nästan inte med ochhastigheten gick ned till 70 km/h för det var dålig sikt. Under natten fick en bilist vattenplaning strax söder om Ö-vik. Den dog. Hörde sedan på nyheterna att det kom mer än 00 millimeter i Ö-vik och att vägar och broar blev raserade.

I går kväll var jag i Bispgården och inspirerades av vår rektor Degerlund. Han pratade om utbildnings och bildningstrappan.

På lördag skall jag vara på Medlefors folkhögskola och lyssna på en annan intressant folkbildare, Lars Svedberg, Tollare folkhögskola. Lars talar om "bildningsideal i folkrörelsearbetet". Fruktansvärt svårt, men intressant.

Om jag blickar in i söndagen så kommer jag att vara under min korkgran i Rossön och se de sista bären ramla ned i hinken. Det ev innerliga målandet i köket kommer troligen att fortsätta....

Till veckan är det lite rörligt, Göteborg, Stockholm, Bispgården, Härnösand och Rossön.
Men det är härligt att låta bilen rulla. Förexten så måste jag lämna den på nio tusen mila service. Kommer förmodligen träffa en gammal klasskompis från nian då. Usch så gammal man känner sig. Om man ändå kunde få pension... Den 11 september skall vi ha en PPM föreläsare i samband med vår invigning i Metropollokalerna i Sundsvall. Då får man dommen att arbeta fram till 72..

Det är bara en vinst på Bingolotto som kan rädda framtiden. BingoLotto börjar förexten nu på lördag.
Nu blir det en macka och kaffe.
Ha det artut

Inga kommentarer: