Sidor

onsdag 24 september 2008

No 31 24 september 2008

En sorgens dag efter att 11 ungdomar skjutits till döds i KAUHAJOKI Finland. Mn är förundrad över hur lagarna är så generösa.
I Göteborg är bensinpriset 12:94 ikväll, men när jag åkte från Sundsvall i tisdags mose har jag för mig att det var 12:74. Strunt samma, jag har åkt tåg från Sundsvall - Stockholm hit till Göteborg. Idag var det signalfel på Stockholms central så all trafik stod still i över en ½ timma. Kaos kallas fenomentet. I går morse när jag ½ timme sen kom till centralen skulle jag snabbt till Slussen. Men jag råkade ha ett "gammalt förköpshäfte, så jag fick gå tillbaka till SL center och köa i 25 minuter innan jag fick byta till en gällande remsa. Vilket tjafs SL har. Varför skall man inte kunna köpa en biljett direkt i vändkorset?
43 minuter sen, p.g.a. missade bussar kom jag till Tollare. Två bra dagar med NBVs verksamhetschefer. Ikväll sitter jag på Hotell Kärrelund bakom Liseberg. I morgon blir det ett Etik möte på NBV borta vid Chalmers. Fr - Sö är vi ett sjuttiotal som besöker IOGT-NTO kurshelg i Sällsjö, Mörsil. Förra lördagen var jag med på styrelseutbildning för Länsnykterhetsförbundet i Jämtland just på Sällsjögården. En trollsk dimma i soluppgången öve Sällsjön, + 10 grader. Fredagen före lördagen lyfte personalgruppen från ett 30 gradigt Barcelona. Tacka vet jag Sällsjö även om Barcelona ä tjusigt med sin arkitektur och gammalt som möter nytt från OS 1992.. Vore det inte för värmen skulle jag kunna tänkamig Barcelona.
Nästa vecka blir det en sväng upp till Skellefteå.
Nu blir det en skön sömn med besök från John Blund

Inga kommentarer: