Sidor

fredag 6 november 2009

No 56 6 november 2009

Första veckan helt på hemma plan. I torsdags hade vi ett konstruktivt peronalmöte i Kramfors. Vi diskuterade bl.a vår rektors order om total volymutveckling.
Ikväll har jag och några till (50) sett Panikteatern från Uppsala, med i huvudet på Olsson. En lite seg första akt, men med flera fyndiga funderingar. Andra halvlek var mer fart i.
I morgon är det möjligen sovmorgon, men då blir man väl klarvaken.

Men nu till två saker som jag hetsat upp mig på under dagen.
1: Svin influensavaccinet som skulle serveras på travbanan Bergsåker. När jag kom dit fanns inte en person där, jo vi som åkt dit och sökte vart vi skulle gå. Inte en informationslapp om att vaccinet var slut. Tillbaka på jobbet ser jag på landstingets hemsida att vaccinet beräknas komma v 46. Man blir ngt irriterad, att det inte finns anslag vid infarten om att det är stängt.

2: Sundsvalls kommun satsar på att utveckla chefer för 190.000 kr/månad. Men att ha gatulyset tänt så man ser alla fotgängare på övergångsställen. Blir så irriterad av att i alla rondeller skymmer främre dörr stolpen sikten åt vänster. Det dyker upp oförutsedda fotgängare strax vänster om bilen. Dessutom är gatulyset släckt kl 08 på morgonen då det är mest fotgängare i farten. Likaså kl 16:00 på eftermiddagen. Skäms Sundsvalls kommun

Inga kommentarer: