Sidor

lördag 5 december 2009

No 58 5 december 2009

Jag blir vansinnig på kommunen som har så dålig gatubelysning. Nu när Zebralagen gäller så tar fotgängare för givet att det bara är att gå över gatan på ett övergångsställe. Utan att se sig för, eftersom att bilisterna har skyldighet att släppa fram fotgängare som är i stånd att korsa övergångsstället. Problemet är den mörka vägbanan, den mörka tiden, avsaknaden av gatulyse och avsaknaden av reflexer. Det är stört omöjligt att upptäcka fotgängare på Universitetsallén i Sundsvall. Problem är aat det kommer att göra ont för den som blir på körd, och det kommer att göra ont för mig både i hjärta och plånboken. Att skada en annan människa är inte kul. Huva vilka tankar man får efteråt.
Dessutom blir det dyrt i plånboken, för körkortet kan ryka. Då blir det att åka buss till jobbet och ta tåget vid affärbesök.
GÖR NÅGOT ÅT GATLYSET I SUNDSVALL.
Detta har jag skrivit om i Ratta Ren och VILEDA Nytt.
Snälla kommunen, vakna.

I dag har jag träffat gänget på Villa Vägen ut i Johannedal och haft lite bokföring med dem. Mycket stimulerande I morgon söndag har NBV och Junis avslutning på danserna på Vibansborg. Det blir nog ett hundrafemtio tal föräldrar och ungar som kommer kl 15 för att se vad telningarna har lärt sig. Denna vecka blir en hemma vecka, så när som fredag då jag åter igen skall göra en snabb utflykt till hufvudstaden. Nästa lördag har personalen och styrelsen gemensam julavslutning där Lars Nordh från Mitt Universitet kommer och föreläser om folkrörelsens roll i media. Det blir spännande.

Annars är vädret gråtrist, men vi går mot en vit jul.
Trevlig andra advent.
/Mats

Inga kommentarer: