Sidor

torsdag 18 februari 2010

74 18 feb 2010

Kallt
Det känns lite kallare idag igen, runt 20 grader negativt så att säga. Men här där jag är i grönsakslandet har det inte snöat lika mycket som i Sundsvall. Nedanför går Hoting Forsmo banan eller stål rallarna från Luleå till Domnarvet. Att köka grönt är inget större fel, då man känner sig bättre då. Med små steg kan kanske en livsstil förändras till det bättre. Stavgång är inte helt fel hellre, för att inte kommentera vatten gympa.

Landstingssåpan går vidare
I veckan bestämde sig Eva S att kliva av. Det var då för väl att hon till slut insåg sina fadäser. Ett nytt landstingsråd seglar upp på himlen, Eva Strömqvist. Fördelen med Den senare Eva är väl möjligen att hon är bördig från Rossön. Det blir inte lätt att ta över efter Eva 1.
Men man önskar Eva 2 lycka till och få ordning på Styggbjörn på Sundsvalls sjukhus.

Ta farväl
I morgon fredag skall jag ta farväl av Sotar Olle hemma i Rossön. Olle var en sann radio entusiast och förde in mig på radiolinjen redan mars 1970. Min första kontakt med FRO skedde i samband med ett snöskoter rally mellan Ammarnäs och Vindeln. Tyvärr kom några tävlande bort på fjället. Men vi var ett gäng från Rossön som tillammans med Strömsund, Sollefteå, Örnsköldsviks FRO ungdomar åkte 9033 upp till Ammarnäs på fredagsnatten. Hela lördag var vi ute längs Vindelälven och hade samband. Efter det tillfället har Olle lärt mig mycket inom radioteknik och framförallt föreningsteknik, Tack vare Olle gjorde jag lumpen på KA5 1975 på stabs bat. Tack vare Olle har jag lärt mig otroligt mycket inom föreningstekniken. Hoppas att Olle SL 2607 får det bra där uppe bland andra radioamatörer.'

Kulturambasadörer
På lördag skall vi haen träff med föreningsfolket för att försöka öka aktiviteten kring kultur-verksamheten inom föreningslivet. Sedan bär det av till Bonässund för att fira vår ordförande Sven som med en äran passerar en åldersgräns.

Gå till jobbet
gör jag till veckan. Det blir nog bra det också. Snart är det cyklingsdags.
Nu är det inget mera skvaller, för nu är det OS i radion och Anja Pärson. Anja är på comeback och har för tillfället bästa tiden just nu. Nej men då, det blev Brons. Hurra det också, för det har varit lite jobbigt för tjejen en tid.

Hurra för Ferry och Kalla.

Inga kommentarer: