Sidor

lördag 8 maj 2010

No 96 1:a lördag i maj

Lördag i Sundsvall
11 grader i skuggan, det blir en fin dag i dag. Grannen har tagit fram badbaljan och håller på att putsa på gräsmattan. Det blir nog fest där i kväll kan jag tro. Skall på Blåbandets årsmöte på Skönsmohuset kl 14:00 där Lars-Åke Melin kommer att sjunga visor för oss. Skall sedan ut på MHF lokalen Viinoret för att slå på värmen. I morgon söndag skall MHF regionen ha sitt styrelsemöte där och då får de inte frysa :-)
Antar att en grill kommer att tändas och en och annan sojakorv kommer att slinka ned.
Sedan middag och lördagsmys på berget.

Tvätt
Söndag blir det att ladda tvättmaskinen flera omgångar. Skall också på Metropol och städa ur förrådet lite, så nya saker kan travas in. Skall också hinna med skrivbordet, för det är fyllt med lappar.

Tisdag skall jag till länsstyrelsen för att diskutera ett rattfylleriprojekt med MHF och Lsty. På tisdag har vi tal på torget med Börje Bergström från socialnämnden i Sundsvall. Kan skvallra att vi också skall ha sminkade damer, med anledning av alkovåldet. En sjukhussäng har vi lånat, så vi kan bädda ned den mest slagne :-)

Torsdag skall jag till Kramfors på hembygdsgården och hålla ett tal kl 11 och sedan blir det kakfrossa på Delje.

och skall jag tillsammans med Kjell ha moppe kurs. Det snurrar på för jämnan.

Trots att jag numera själv är fotgängare, blir jag så f-b @ på alla fotgängare som springer över övergångsstället utan att ta hänsyn till bilisterna. Bilar är hårda och människor är mjuka. Det gör ont att bli påkörd. Bara för att det finns en regel som säger att bilister skall lämna gående företräde på övergångsställe, så behöver inte de gående bete som som svin och bara gå rakt ut utan att se om det finns annalkande bilar. Och så är det bilföraren som får skulden, trots att den gående visat oaktsamhet i trafiken. Jag kör fortfarande med följande devis
Finlandsfärjan väjer inte för en jolle. Samma sak borde gälla; fordon väjer inte för oskyddade trafikanter.
Sådärja, hoppa på mig nu.

2 kommentarer:

Jörgen Stafrin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jörgen Stafrin sa...

Trevlig blogg. Kul att läsa om din vardag. Lycka till med fortsättningen!

/JS10

http://stafrin.bloggsite.se
http://skivguide.blogspot.com