Sidor

lördag 15 maj 2010

No 98 15 maj 2010

+ 24
Idag har vi haft varmt och skönt. Vindstilla och + 24 när jag var och körde moped med ungdomarna bakom Hedbergska skolan.
I går var jag på Skvaderafton i Delje och åt Skvader sallad. Janeric B var en hemlig gäst och trollade med oss på ett förtjänstfullt sätt. Han lyckade lura oss allihopa, hur det nu gick till?
Lars-Åke Melin trubadurade förtjänst fullt för oss. Hur kan karl komma ihåg alla låtar?
Kakfrossa
Kvällen före var jag på samma lokal och lyssnade på Per Sörman som tolkade Dan Andersson och Evert Taube. Kaffe och några kakor försvann ned genom brödkrossen.
Dessförinnan var jag på hembydgsgården i Kramfors och höll ett ta till de församlade, Ja det var fyra församlingar samlade till ekumenisk gudstänst. MHF visade uppvaknandet och bjöd på alkoholfritt. Maud, Kjell, Evert och Wikner gör ett fantastisk fint jobb i Kramfors. Tidigare har jag skrivit om att det runt Österåsens hälsohem, finns det 98 fågelholkar. Jag fick en holk av Kjell som jag nu skall sätta upp i Rossön. Så då har jag tre aktiva holkar.
Torget i Sundsvall
I tisdags firade vi folknykterhetens vecka i Sundsvall genom att ha ett tal av Socialnämndens vice ordförande Börje Bergström. Vi lånde en säng från hjälpmedelscentralen, som vi bäddade ned en blåslagen Marie-Louise.

I morgon
fortsätter jag med moped utbildningen för sex glada ungdomar. Kl 17:00 examineras de och då hoppas jag att alla klarar sig.

Till veckan blir det att sova på Tollare en natt, då vi har VC träff.

Inga kommentarer: