Sidor

lördag 22 maj 2010

No 99 lördag den 22 maj 2010 Pingstafton

Borrmaskin
Vart har borrmaskinen tagit vägen? Det undrar jag när jag skulle applicera en whiteboard tavlaThulegaten. Vips så fanns ingen borrmaskin för att borra hål för expandeskrivarna. Måste gå och köpa en på Clas i sjön i morgon. I övrigt har jag varit i tjänsten till Ö-vik idag och börjat slita på mina nya Michelin däck som jag bytte på bilen igår.
Kjell 40
I går torsdag uppvaktade jag och Z Kjell A som passade på att fylla 40, lillponken. KJell bor tillsammans med hustru och tre barn i Granloholm.
Carin 60
I måndags fyllde en av arbetskompisarna, Carin 60. Hon passade på att vara hemma den dagen, men synden skall straffa sig på måndag då vi har personalmöte i Sollefteå. En tårtbit lär följa med då.
Vädret
I måndags och tisdags var jag på Tollare, och där klipptes gräsmattorna. Med det gör man här i Svall också. Det är fantstisk att häggen ha slagit ut i Ö-vik. Nu skall skomarkarn var på semester mellan hägg och syrén som det heter. Frågan är om det finns någon skomakare idag?
I morgon blir det att ladda den nya datorn med nödvändig programvara, köpa en present i Birsta och få ett protokoll påskrivit. På söndag blir det lite mopedkörning med Nikko på eftermiddagen.
nu tror jag att man drar ur proppen för nu. Sov gott

1 kommentar:

Rusan sa...

Hoppas det går bra med nya datorn