Sidor

torsdag 9 september 2010

No 129 to 9 sept 2010

Höstlöven faller
Idag var jagunder en björk i Kramfors, jag hade ställt bilen under björken med andra ord. När jag kom tillbaka hade jag en lätt förgulnad färg på bilen. Usch, nu drar det ihop sig till vinter. Redan strax efter kl 20:00 börjar det mörkna ordentligt. Så sena septemberkvällar i kvälls rodnaden är inget man kan se fram emot. Korvgrillningen får tidigareläggas för varje dag.

Nyckel
Idag försvann en nyckel. Hela bilen "vändes ut och in" flera gånger, men ack ingen nyckel, Sökte hemma i bostaden, på jobbet och överallt där jag varit sedan i tisdags då jag senast använde den.
Man kan bli tokig över att nycklar, plånböcker, glasögon m.m. bara gömmer sig i någon ficka. Och vips så kom jag på att jag bytte jacka på onsdag morgon, och där i fickan låg nyckeln, puh...

In Beetween
På lördag den 11 sept på årsdagen av mordet på Nathalie R i Kvissleby. Kyrkan och en rad olika föreningar och organisationer kommer att vara med. NBV och MHF finns med fylleglasögon och utställningen uppvaknandet.

Dagens tistel
Vill jag ge till alla f-bn-e cyklister som bara cyklar ut på övergångsställen. Trots att de vet att cykel skall ledas på överegångsställen. Endas cykelöverfart får man trampa över. Tänk om en Finlandsbåt skall väja för en jolle.
Gångtrafikanter kan hoppa åt sidan när det kommer ett fordon.

Inga kommentarer: