Sidor

torsdag 21 oktober 2010

No 136 en gång till :-) To 21 okt

Nu har första snön kommit
I går morse var det vitt på backen, och kallt om tummarna. För givetvis hade jag inte beräknat att det skulle bli kallt redan. Usch va mina tummar fryser då jag passerar toppen av banan. Vantar, vantar vart är de? Inte i bilen hellre. Fanken också, dåligt batteri i både kamera och bilen. Måste rulla igång bilskrället. Som tur var ställde jag den i medluta i måndags, så nu är det bara att skrapa rutorna och släppa handbromsen. Bilen bör vara igång innan jag ens rullat 15 meter utför backen. Tjälen har slagit till i ytlagret och nu funderar jag på hur det skall bli i vinter med vattenledningar. De har lovat en ytterligare sträng vinter. Visserligen har elbolagen lovat att alla atomkrafverk skall vara igång denna vinter. Men man kan ju undra vad vi skall med dessa kraftverk, då de ändå inte är i drift. Kärnkraftsdebatten har havererat, eller ???
I övrigt kan jag meddela att både sallad och fruktsallad håller måttet.

Hade tänkt se filmen "min store tjocke far" på min dator ikväll, men den kändes för lång, så den placerades i fodralet igen. Får bli en annan kväll, då man kan sova i TV soffan.
Nu blir det städning av garaget, så bilen får plats där. Sommarens alla aktiviteter ligger fortfarande i garaget och tar plats..

Sov gott

Inga kommentarer: