Sidor

lördag 10 december 2011

No 198 3:e advent 2011

Snön yr runt knuten men inte i Rossön
Denna helg har det varit regn och snökaos. Göteborg är översvämmat, Nattviken i Härnösand steg vattnet så landstingets personalparkering fick utrymmas. Omkring 9.000 el abonnenter har varit utan el under lördagen. I Sundsvall i fredags var det snöglopp med regn. Men i Indal övergick det till snö. 80 km/h kunde man hålla, utan att hamna på sidan av vägen. Österforse och Sil var utan el, då jag passerade vid 19 tiden.
Idag hardet varit småplock med juldekorationer, för att det skall se hemtrevligt ut. Runt en dm snö har vi och -1.8 grader nu på kvällen. I spisen sprakar granveden mysigt och det blir varmt och gott inför insomnandet.
En massa contest på amatörradion, så det blir inget prat med närliggande stationer. Men i morgon bitti kanske det blir ett QSO.

Dagens tistel
Jag motsätter mig starkt att flytta Gustav Adolf statyn från Torget i Sundsvall. Min motivering är att jag tycker fruktansvärt illa om Gatufesten och alla andra fyllefester som ordnas. Vaddå flytta en staty för att det under tre dagar skall rymmas 100 personer till. Absurt.
herr Tåström kan dra sig till Vesthagen, Bergsåker eller Hamnträdgården. Där kan han ha sina fyllefester.

Dagens ros till
Landshövdingen Kjällström som arbetar för att vi skall få dubbelspår på järnvägen från Gävle - Umeå.

I morgon söndag skall vi spela sällskapsspel på Hällan, Södermalmsgatan 40.
Ha det artut.

Inga kommentarer: