Sidor

söndag 19 augusti 2012

240 söndag 19 aug 2012

En suring
Första omgången av surströmming blev tre till antalet i samband med att MHF hade 28 gäster på Viinoret på premiärdagen. Fanken va gott.  Tunnbröd, gräddfil, lök -röd -vit -gräs, strömming, potatis och ett tunt lager messmör från nich nich pöjka. Christer Lehnberg underhöll med god musik.

I går lördag var det snudd på årets varmaste dag. 29.5 i solen mot väggen. Puh. Idag söndag då det var portabeltest på KV var det mulet men inget regn. Portabeltesten startade 09 och pågick till 13. Första kontakten var SI3A/P, Ulla 5504 JP82MN, sista kontakten var SJ2T/p 5903 KP04KR. Därimellan kom LA1DSA/P 5303 JO59TK.
En kul portabeltest trots att vädret inte var helt njutbart. Dessutom har jag drabbats av en bättre förkylning eftersom jag körde med TD i bilen i fredags. (=tvär drag).
Nu skall loggar sammanställas och skickas in.

Den nya dipolen, fungerar inte som jag tänkt mig, trots att jag har både bandkabel och balun. För mycket stående våg.

Lev väl från JP83EW

Inga kommentarer: