Sidor

söndag 2 december 2012

No 248 1:a Advent 2012

Sitter och lyssnar på en massa CQ test från bl.a Danmark. Nu är det konditioner i radiorummet då vi haft väderomslag. Igår var det ett ordentligt snöoväder som lamslog trafiken på E4 Torsboda, Skönvik och Birsta. I stan var det bilar som fastnade i snöhögarna. Kl 17:30 plogades Fridhemsgatan för andra gången. Och givetvis så var infarten till huset igenplogad. Detta är nackdelen med gator och stan där det inte finns någon plats att fösa undan snön. Tacka vet jag Rossön för där kör plogbilen ständigt och vi har inga gropar i vägbanan och snön kan man vräka åt sidan. Rossön - Rossön - Rossön - vågen.
Igår gick snön så högt att bilen utgjorde en plog och snön yrde över motorhuven då jag körde på Götgatan. Sedan var jag till Ponderosa på Hemmanet och det var riktigt idylliskt. En väg som var oplogad, inga spå inte ens efter en räv. Men det var någon decimeter mindre snö, så jag tog mig ned i alla fall...
Idag blir det möjligen skyltsöndag, men jag vet inte om jag ids. Det är så många ändå som är ute och glises. Dessutom är det säker ganska oröjt påstan och dessutom den första köldknäppen för hösten, - 13 brrrr.

Nä Vinterstudion och CQ DX får bli dagens lyssnarrapport.
Kör så det ryker.
Och du, sätt på dig reflexen, det behövs.

1 kommentar:

Rusan sa...

Inte kan väl Rossön vara så perfekt
med snöplogning?
Ha det