Sidor

lördag 26 januari 2013

No 257 26 jan anno 2013

CirkulationsplatsDet finns många saker i trafiken som man kan bli förtretad på. Detta t.ex.;
Sundsvall, Skolhusallén från E14 mot Selångerån/Storgatan. Två filer. Den vänstra filenär tänkt för trafik vänster in på Storgatan/Västravägen då cirkulationsplatsen nedanför kyrkan passeras. Den högra filen på Skolhusallén är tänk för trafik rakt fram och in mot Norrmalmsgatan / Universitetsallén. Där brukar det vara ganska tjock vid rusningstid vilket gör att det högra körfältet går långsamt eller t.om. står still. De som då är stressade/tror sig vara förmer, använder vänster körfält och kör runt i rondellen och kommer fram och gör vänstersväng i rondellen och klämmer sig på så sätt före i kön genom att det högra körfältet skall lämna företräde tilld e somkommer från vänster.
DETTA TYCKER JAG ÄR ETT JÄDRANS OSKICK. Jag utgår från att alla har lika bråttom till jobbet på morgon och vice versa på kvällen.

En annan sak som jag irriterar mig på är;
FOTGÄNGARE som springer över övergångsställen utan att skapa ögonkontakt med bilföraren. USCH! Egentligen borde man använda bowlingbanans principer, kör över.
Det var rasistiskt skrivit, men hur skall samhället få alla att följa det vi blivit upplysta om.

En tredje sak är dessa timglas med busshållplatser vi drabbats av. Jag har ett timglas hållplats nedanför bostaden. Jag vägrar att åka buss, för jag vill inte stoppa upp trafiken då jag skall kliva på eller av bussen.
Då säger säkert du; GÅ TILL NÄSTA HÅLLPLATS!
Nä varför skall jag det? Då går jag hellre ned till NAVET där ingen biltrafik finns.

PROTEST RÖRELSEN har sagt sitt för nu.

1 kommentar:

Rusan sa...

Brs Protest Jag anmäler mig som medlem i denna rörelse