Sidor

måndag 4 februari 2013

258 4 feb 2013

#Parkeringsvaktbolag
Har inte lyckats förstå varför parkeringsvakter skall åka omkring och snoka efter bilar som står felparkerade på kväll och natt?

Vid #Metropol på Universitetsallén är det parkeringsavgift dygnet runt, bara det är obegripligt. Varför skall parkeringsplatsen vara avgiftsbelagd utom kontorstid? Det måste vara höjden av snålhet eller nitiskhet att ha ett vaktbolag som åker runt på kvällar för att kolla de få bilar som av olika anledningar står parkerade där. #DIÖS som nu satsar stora marknadsföringspengar på idrotts evenemang för att synas och låtsas vara ett bra företag, låter ett parkeringsvakt bolag smyga runt för att se till att de föräldrar som skjutsar sina ungdomar till Westhagen fotbollsplan verkligen betalar P-avgift på kvällstid. Detta är väldigt tvetydigt anser jag. Har inte föräldrarna tillräckligt med utgifter utan att måsta ta emot p-böter?
Vad jag förstår så njuter #P-bolaget då de snokar omkring.

Jag föreslå att p-vakt bolagen gör något samhällsnytigt i stället. Åk runt till skolorna på kvälls och nattetid för att stoppa sabbet. Nog skulle kommunen spara betydande summor från icke krossade fönster och sönderslagna toalettstolar, än vad de privata markägarna får in på p-avgifter.

EN sak är då säker, jag skall  undvika att sjunka så lågt som att bli en "lappgubbe". Det måste vara ett av det mest utskällda arbetetsuppgifterna.

1 kommentar:

Rusan sa...

Ja Pvakt hoppas jag att jag slipper bli. Instämmer i allt du skrev. Åk runt i stan kolla utanför krogen också