Sidor

lördag 21 december 2013

Lördag 21 december 2013

I väntan på tomten.
Tyvärr snö och +1 grad. Min snöröjare har inte dykt upp ännu, men två gånger under kvällen har plogbilen passerat på vägen mot Grundsjö. Otroligt. I Sundsvall har man inte upptäckt att det snöar, eller så är det bara regn där. I morse var det regn... Förlåt gatukontoret. Följer med intresse insändare kring hur kommunen tänker arbeta för att minska utsläppen i stan eller med andra ord de partiklar som dubbdäcken sägs slita upp. Förbjud dubbdäck, försvåra framfarten, ändra på parkeringar så man måste ta bussen in på stan. Men som dagens insändare antyder kanske det inte är dubbdäckens fel. Det kanske är alla avgaser som uppstår då bilister skall vänta på bussar eller andra farthinder som sätts upp i stan. Ser också att trafiken på Parkgatan är avstängd och slussas via Nybrogatan som nu blivit olycksdrabbad. Ikväll skulle jag pröva stämma av min FT 857, men det gick inte. Nu är det snö i antennlinorna som ligger på marken efter Ivars framfart. Jag som hade sett fram emot att få köra lite radio i julhelgen. Skall se om jag kan kapa upp en gran som ligger över härvan med kablar så kanske jag kan få upp en lina strax ovan marken i alla fall. I vart fall var jag och överlämnade en julblomma till en #IOGT-NTO medlem här i Rossön i eftermiddags. Han är 97 år och varit medlem sedan 1931 i Logen Rätt & Sanning. Strångt av CF. Pigg och redig och berättade lite från hur det var strax före krigsutbrottet 1939 då Folkets Hus brann ner till grunden under julhelgen. Det var kallt och vattnet frös för brandkåren. Numera har Rätt & Sanning gått samman med IOGT-NTO Klippan i Hoting. IOGT-NTO kommer ihåg alla gamla medlemmar med en julblomma, det är fint. I väntan på årsmöten så är det dags att börja sammanfatta det som hänt i föreningsväg under året. Så på juldagen påbörjas verksamhetsberättelsen för Lf 158 Hälleberget.

Inga kommentarer: