Sidor

söndag 15 december 2013

Tredje Advent 2013

I väntans tider
Nu har tre stormar passerat byn. Två granar och en tall har blivit trött. Och i fallet tog min korkgran med sig min fackverksmast. Så nu är den horisontalpolariserad och kontakten med yttervärlden är obefintligt. Vad skall jag göra i julhelgen. Det blir till att Skypa i stället? Ja stormen Ivar höll på att ta huset men någon där uppe styrde så stammen touchade precis husväggen och stammen lade sig 1,5 meter från husväggen. Taget på vedförrådet förflyttade sig till annan mark. Som sagt min radiomast är i form av ett dubbelkrum och obrukbar. Men om man ser över tid så är det en baggis. Masten föddes 1975 på Sandslån. Därefter bodde den i Hoting till 1978 då den fick jordsättas i Rossön. 40 år i radions tjänst då har man rätt att gå i pension. Så nu söker jag med ljus och lyckta efter en ny vän som kan axla min tidigare medarbetare.
Men nu väntar vi på tomten och en fridefull jul.

Ber om en önskan till dig käre följare  God Jul och Gott Nytt år









Inga kommentarer: