Sidor

torsdag 8 september 2016

Torsdag den 8 september 2016

Sommaren hänger sig kvar, 19 grader kl 18och en härlig kvälls stund i trädgårdsstolen, trots den brusande trafiken på Fridhemsgatan. Nu kl 23 har temperauren sjunkit till 10. Helgvädret verkar bra så Skönsmogårdens Öppet Hus på söndag blir nog en trevlig tillställning.
I går var det narkotikakonferens i Gävle. ECAD stod som värd. Flera intressanta föreläsningar.

Debatten om den lokala journalistiken fortsättet och fler journalister ifrågasätter vad som menas.

Men nu lämnar jag det tillfälligt och noterar nästa tokeri. Post Nord som för övrigt fungerar lite si och så skall i framtiden inte behöva lämna ut/bära fram post varje dag. Var annan dag föreslår en enmansutredare.  Men så stolligt.
Jag minns faktiskt då det var postutdelning på lördagar. Visserligen försvann det i mitten av sjuttiotalet och ersattes med en särskild avgift och frimärke  LÖRDAGSUTDELNING för en krona extra. Men det varade inte många år. Att införa varannan dag innebär att vi inte kommer att få dagstidningen utdelad varje dag. (Media har inte råd med morgonutdelning utan läger det på posten),
Men det struntar förmodligen 08 åttorna i för där fungerar allt som vanligt. MittMedias chefredaktörer skall ju tvinga oss till läsplattan så de struntar också i vilken postutdelning vi har.
"Du kan läsa nyheten i paddan innan den en har hänt" det är mantrat från Näslund och c/o.

Att det blir allt färre paket och brev via posten är i och för sig mitt fel, men och andra sidan har posten inte gjort något för att möta e-posten och budfirmorna typ DHL m.fl.
Om posten anpassar sig och inte lägger sig platt på ryggen så skulle de röna större framgångar. Men min skriftväxling med Post Nord i juli månad har inte hänt mycket. Jag fick ett svar att de tycker att jag har rätt och de skall återkomma till mig av rätt handläggare. Men den rätte har inte återuppstått efter semestern ännu...


Slut tistlar denna gång.

Fick idag Ratta Ren  MHFs medlemstidning för region mitt och där redaktören hade en bra ledare. Grattis.


Nu vänder vi blad och inväntar ny dag.
Retur Retur ny dag

Inga kommentarer: