Sidor

lördag 3 september 2016

Uteblev 3 sept 2016

Idag tog jag och fyra vänner en kopp kaffe på Café Charm mitt i stan. Vi bänkade oss ute på terrassen i tron att vi skulle få uppleva lite pang och bandvagnar. Stabsplatsen fanns på stora torget med sjukvårdstält och kaffeservering. Vi hörde lite pang pang nere vid ån, men märkte inte något av framryckningen mot torget. De gröna Pokemons smög bra. Nu blir jag sur. Hur som helst meddelade lokalradion att polisen tagit emot ett hundratal samtal om skjutningar i stan. Det har varit en massiv annonsering om att det skulle blir strid i bebyggelse i dag i likhet med Härnösand i går.
Men kanske är så att det snart inte är någon som läser tidningen, inte ens paddan.

I dagens ST skriver nye chefredaktören om hur viktigt det är med att det finns en lokal journalistik. Om detta har jag skrivit tidigare, och fortfarande har inget hänt. Jag har inte sett något om den fina utställning som var och är på skolan i Rossön, "Rossön som vi minns den"

I stället slår sig redaktören sig för bröstet och hänvisar till hur tidningen förra helgen i samband med stormen som drog över länet där det rapporterades i realtid.  Men hallå, vänta, borde det inte vara lokalradion och TV Västernorrland som gör sådant.  Tidningen skall lämna rapport över det hänt.

Snart är det så många media som väser runt i luften så man vet inte var man skall söka och tro på.
Dags för en iglo eller

Dagen avslutades med att jag förbarmade mig över en torgförsäljare som fick sälja fem liter lingon och ett kilo rundpotatis.

Nu ikväll har fritidsgårdarna öppethus på Himlabadet för alla ungdomar som vill relaxa eller göra annat trevligt som hör till. Men det regnar  stackars....

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/polisen-nedringd-av-oroliga-sundsvallsbor  

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/privatpersoner-bakom-annons-om-sjukskoterskor