Sidor

söndag 2 april 2017

Söndag 2 april 2017

Jag klarade mig!
+5 grader och det snöar?  Lite konstigt väder nu igen. I går den 1 april var jag till Hara och Jättenborg på IOGT-NTO distriktsårsmöte. Denna gång hade även jag rösträtt. IOGT-NTO distriktet i Jämtlands län är ett provdistrikt och skall prova med direktdemokrati, vilket betyder att alla 2 tusen medlemmar är välkomna till årsmötet för att tycka till. I vanliga fall används representativ demokrati som innebär att resp förening utser ett eller flera ombud.
Man kan konstateras att verksamhetsredovisningen var omfattande och arbetsplanen är framåtsiktande. Ekonomin är det inget fel på hellre.
Väl hemma i Rossön kunde jag pusta ut. Jag har inte blivit lurad under hela dagen, tror jag i varje fall,
Idag söndag kan jag bara konstatera att det är något lurt med att det snöar och är 5 grader varmt ute,
Min nyinköpta Yeasy 991 har ett mycket bra audio och kan stämma av sig själv. Men dessa moderna radiostationer har så många menyer och under under menyer så man bli knasig. Tacka vet jag en gammal Kenwood 520 med rattar att vrida på.
Bildresultat för kenwood 520 receiver


I morgon bitti bär det av via Junsele och  Bredbyn till Ö-vik


73





Inga kommentarer: