Sidor

lördag 16 december 2017

Lördag den 16 december 2017

I går var jag och mina arbetskamrater och såg årets Julfrossa från teater Västernorrland på Konsert teatern i Sundsvall. En föreställning om Västernorrland från 1700 talet och fram över modern tid.
Halvhyfsad föreställning. Kanske lite lågvatten emellanåt.
Idag har vi varit på IKEA family julbord. Saknar gravad lax i tunna skivor, grisfötter och lutfisk. Men det brukar inte vara grisfötter och lutfisk på julborden numera, men då jag kommer hem till Rossön blir det att koka grisfötter och lever. Mums.  Kommer ihåg att en gång fick jag lutfisk. Det var i mitten av -80 talet på Skönviksbacken som det serverades.
I tisdags hade jag förmånen att intaga middag på Fem Kök i gamla stan. Första gången en restaurang automatiskt serverade alkoholfritt till förrätt och varmrätt.
Stockholm bjöd i övrigt på subbväder. Å andra sidan hade vi subbväder i Sundsvall under fredagen. Regn - snö - blåst - snö - regn och som vanligt så får allt ligga kvar på marken. Dålig snöröjning och dålig sandning. Nu är det endast 4 arbetsdagar kvar till Jul - Hurra.


Vi hörs på 3725 på julafton kl 13:00.
73 de SM3KDY

Inga kommentarer: