Sidor

lördag 10 februari 2018

Men det då bara rappel 2018 02 10 lördag

Sitter och lyssnar på   http://sk4ko-websdr.no-ip.org:8901  Siljansbygden SDR mottagare där man hör radioamatörer världen över som just nu försöker kontakta varandra. Lyssnar på 7143.25 Kc. Det är då roligare att lyssna världen över än att de på slagertävlingen från Göteborg. Kan inte förstå att de skall vara å mycket fladder kring själva artisten, en massa dansare som sjåpar sig med diverse bensprattel. Tacka vet jag gamla tiders artister som stod någorlunda still på scenen och hade en vettig melodi/sång. Ja ja jag vet att det är 2018 idag, men ändå så tycker jag att det var bättre förr...

För att återgå till snöandet i stan så såg jag en väghyvel och en slunga igår. Men stakars kommun innan all snöd har deporterats. Kommunen måste gå i konkurs i år, för årets budget är överskriden redan efter jul. Jag bävar hur det skall se ut i april då snön smälter. Redan idag är det djupa spå på gatorna, för att inte tala om på gårdsplanerna där det bara trycks ihop allt eftersom det snöat. På vår gårdsplan här i stan är det 2 dm packad snö...

Hoppas att vi får glädjas till fler medaljer i OS under de vå kommande veckorna. Men grattis till Kalla som knep den första gulden.

Nu fortsätter jag att lyssna till pipet i världsradion,
73

1 kommentar:

gunillalskog sa...


Håller med angående mello! Det var bättre förr.